wtorek, 15 listopada 2011

Ocena 360. Lista kompetencji i zachowań

Bazą analizy 360 stopni jest założenie, że najbliższa prawdy informacja o kompetencjach ocenianego lidera winna zostać uzyskana poprzez uśrednienie ocen osób otaczających badanego typowo: zwierzchnik, podlegli pracownicy, osoby z równoległych stanowisk itp.

Wykres oceny 360 stopni

W tej notatce aktywność zostanie skierowana na pozyskiwaniu wypowiedzi ankietowanych w reprezentacji wybieranych najchętniej metod: formularz do wypełnienia długopisem, ankieta, oraz ankieta intranetowa. Dla nieprzygotowanego użytkownika są to metodologie nie różniące się; i tu i tu wyrażający opinię anonimowo wygłasza oceny wyrażając ocenę odnośnie ocenianej osoby. Ankiety papierowa i intranetowa mają taką samą kolejność pytań,więc można je traktować wymiennie.

Ważnym jest argument, który przemawia za stosowaniem w niekiedy ankiet on-line. Tutaj (i częstokroć stosują takie podejście nakierunkowane na precyzję rezultatu organizacje konsultingowe w dziedzinie informatyki) zarządzający badaniem w taki sposób pisze program komputerowy sterujący badaniem, tak, by każde z ocenianych zachowań udostępniane były w stochastycznej kolejności. Ponieważ zmęczenie respondenta wpływa wprost na zwiększanie się rozrzutu systematycznego w trakcie kolejnych pytań ankiety, zastosowanie przypadkowego rozkładu pytań robi wynik liniowym a w konsekwencji czyni go bardziej podobnym pod względem błędu statystycznego.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz