Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z ważnych prowadzonych badań w organizacjach. Może być dostawcą obrazu odnośnie tego w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe jak również, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej w taki sposób: dokładne opisanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zbioru cech, określających cel badania, reprezentacja cech w ankiecie oceny, badanie ankietowe wśród respondentów, opracowanie wyników badania oraz przygotowanie raportu z badań.
Adekwatnie do planu korporacji część lub całe badanie często przekazywane jest do realizacji wybranej firmie konsultingowej z obszaru HR, która gotowa jest wykonać wszystkie zamówione u niej zadania połączone z poszukiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów technicznych związanych z przygotowaniem i przebiegu analiz satysfakcji pracowniczych jest formularz ankiety, który adekwatnie do możliwości firmy bywa w formie papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci dostęp do sieci internetowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, uzyskane w formularzu ankiety badania informacje z ankiet przeniesione są do dedykowanego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie plik arkusza), który dokonuje przekształcenia danych i analizy statystyczne. Ich przejrzystość decyduje m.in. jaka jest jakość otrzymanego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz