środa, 16 listopada 2011

Ocena 360. Ankieta badania

Fundamentem badania 360 stopni jest teza, że najlepsza ocena kompetencji ocenianego zatrudnionego zostanie poprawnie zmierzona poprzez uśrednienie ocen współpracowników badanego na przykład zwierzchnik, pracownicy na podległych stanowiskach, koledzy z takich samych miejsc itp.

Wykres oceny 360 stopni

W tych rozważaniach aktywność będzie skierowana na pozyskiwaniu wypowiedzi badanych w postaci używanych w praktyce sposobów: drukowana, ankieta, a także ankieta pod sharepoint services. Dla nieprzygotowanego użytkownika można te metody traktować jako nie różniące się; w obydwu przypadkach zaproszony do badania anonimowo wygłasza oceny wyrażając ocenę o ocenianej osobie. Formularze drukowana i internetowa działają w oparciu o taką samą kolejność obszarów, a zatem można je traktować wymiennie.

Ważnym jest obszar, który wskazuje, że warto stosować w wielu przypadkach ankiet on-line. W tej sytuacji (i często stosują takie podejście dbające o precyzję badania podmioty gospodarcze - consultingowe w obszarze informatyki) operator badania w taki sposób pisze program komputera przeprowadzający badanie, by zachowania przedstawione w ankiecie były przedstawiane w losowej kolejności. W związku z tym, że zmęczenie respondenta wpływa wprost na zwiększanie się rozrzutu systematycznego przy kolejnych ptaniach, zastosowanie nieprzewidywalnego układu pytań czyni wynik bardziej liniowym a w konsekwencji czyni go bardziej jednorodnym w obszarze błędu systematycznego.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz