Fundamentem badania 360 stopni jest teza, że najlepsza ocena kompetencji ocenianego zatrudnionego zostanie poprawnie zmierzona poprzez uśrednienie ocen współpracowników badanego na przykład zwierzchnik, pracownicy na podległych stanowiskach, koledzy z takich samych miejsc itp.
W tych rozważaniach aktywność będzie skierowana na pozyskiwaniu wypowiedzi badanych w postaci używanych w praktyce sposobów: drukowana, ankieta, a także ankieta pod sharepoint services. Dla nieprzygotowanego użytkownika można te metody traktować jako nie różniące się; w obydwu przypadkach zaproszony do badania anonimowo wygłasza oceny wyrażając ocenę o ocenianej osobie. Formularze drukowana i internetowa działają w oparciu o taką samą kolejność obszarów, a zatem można je traktować wymiennie.
Ważnym jest obszar, który wskazuje, że warto stosować w wielu przypadkach ankiet on-line. W tej sytuacji (i często stosują takie podejście dbające o precyzję badania podmioty gospodarcze - consultingowe w obszarze informatyki) operator badania w taki sposób pisze program komputera przeprowadzający badanie, by zachowania przedstawione w ankiecie były przedstawiane w losowej kolejności. W związku z tym, że zmęczenie respondenta wpływa wprost na zwiększanie się rozrzutu systematycznego przy kolejnych ptaniach, zastosowanie nieprzewidywalnego układu pytań czyni wynik bardziej liniowym a w konsekwencji czyni go bardziej jednorodnym w obszarze błędu systematycznego.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz