środa, 11 stycznia 2012

Badanie rynku i pozycjonowanie produktu

pisanie wniosków poigKiedyś podczas spotkania w {gronie osób mających doświadczenie z POIG 8.1 staraliśmy się znaleźć taki przykład e-usługi| w gronie osób, które w swojej pracy zawodowej stykały się w jakiś sposób z POIG 8.1 poszukiwaliśmy takiego przykładu e-usługi|podczas spotkania w grupie osób pracujących nad projektami POIG 8.1 zabawilismy się w poszukiwanie takiego przykładu e-usługi }, która nie miałaby zamiennika w świecie realnym lub substytut w świecie cyfrowym nie byłby zagrożeniem zagrożenia dla sprzedaży e-usługi. Mimo wielkich starń nie udało nam się tego zrobić. Jednym słowem: wszystko już było lub jest i każdy z projektów już istnieje, tylko formy są różne. Jest li sens w składaniu wniosku o unijne dofinansowanie w ramach działań POIG? Oczywiście, że ma to sens, bo po to mamy mózgi, by udowodnić, iż substytuty te nie stwarzają niebezpieczeństwa dla sprzedaży proponowanych produktów cyfrowych. Na podobnej zasadzie, skoro we wsi jest sklep z chlebem, to nie należy uruchamiać nowego? Oczywiście, takie rozumowanie prowadzi donikąd, bo jeśli oferta będzie atrakcyjniejsza, nie tylko zdobędzie się istniejących klientów istniejącej konkurencji, ale można też stworzyć zapotrzebowanie rynku na nowe produkty i wygrać z konkurencją. Dziś wszyscy chwalą sukces sprzedażowy Apple Corp. i ich ipadem. Ale wystarczy sięgnąć pamięcią 10 lat wstecz, by skonstatować, iż na poziomie idei pomysły tabletów były, smartfonów również, ale to Jobs jako pierwszy powiedział ludziom, że potrzebują ipada . I tu jest pies pogrzebany, o czym pamiętają rzeczoznawcy IT. Nie da się wymyśleć coś całkowicie nowego, ale można wymyśleć innowacyjną technikę sprzedaży produktów mniej lub bardziej oryginalnych, by znaleźli się ciekawi, co ja kupią. Nie popadaj więc w zniechęcenie, szukaj nowych form sprzedaży.

Osoby oceniające są uwrażliwieni na punkcie życzeniowego planowania sprzedaży na zasadzie takiej, że skoro mam oryginalny pomysł i świetną e-usługę, to klienci sami się pojawią, żeby to kupić. Nic bardziej mylnego – a recenzent to wie. Nie znajdą się, bo twoim pomyśle wiedzieć? Przed przystąpieniem do pisania wniosku należy dobrze zdiagnozować swoja grupę docelową. Nie miejsce tu na lanie wody i wyrażenie pobożnych życzeń, bo to natychmiast jest zauważone przez osoby sprawdzające. Jeśli napiszesz, że chcesz sprzedawać lekcje angielskiego przez internet, to choć pomysł jest zgodny z celami działania, to udowodnienie, że znajdziesz wielu odbiorców na tę e-usługę (plus paru swoich znajomych za free) jest praktycznie niemożliwe i zdaja sobie z tego sprawę członkowie komisji konkursowych w RIF.

Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3,


Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz